Apel Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych do kierujących jednostkami organizacyjnymi

20 maja 2020

Zachęcamy do zapoznania sie z apelem Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych:

Apel Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych do kierujących jednostkami organizacyjnymi

 

 

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-05-20
Data publikacji:2020-05-20
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Alicja Bodylska
Liczba odwiedzin:317