Jesteś tutaj: Start
Liceum niemieckie z protestanckim kościołem św. Jana

Strona główna

  • Drukuj zawartość bieżącej strony

Witamy na naszej stronie

Szanowni Państwo,

 W celu realizacji Państwa spraw i zapytań prosimy przede wszystkim o kontakt e-mailowy lub telefoniczny lub za pośrednictwem skrzynki Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.

e-mail: info@archiwum.leszno.pl

telefon: 65 526 97 19

e-PUAP: /il58w0s3ob/SkrytkaESP


Jednocześnie prosimy o korzystanie z zasobu w wersji on-line. Ewidencja zasobu, a także skany wielu dokumentów z zasobu Archiwum Państwowego w Lesznie dostępne są w serwisie: https://www.szukajwarchiwach.gov.pl,

a także na stronie internetowej https://archiwum.leszno.pl/new/p,101,zdigitalizowany-zasob-on-line

 

!!Od dnia 21 maja wznawiamy możliwość korzystania z Czytelni Archiwum Państwowego w Lesznie w reżimie sanitarnym!!

 

Osoba zamierzająca przystąpić do korzystania z materiałów archiwalnych lub bibliotecznych w Czytelni Archiwum Państwowego w Lesznie umawia termin wizyty telefonicznie lub za pośrednictwem e-maila info@archiwum.leszno.pl, astachowska@archiwum.leszno.pl lub za pośrednictwem portalu www.szukajwarchiwach.gov.pl

Materiały archiwalne lub ich reprodukcje udostępnianie są na podstawie zamówienia (rewersu). Rewers składany jest w formie elektronicznej poprzez portal www.szukajwarchiwach.gov.pl lub na adres e-mail info@archiwum.leszno.pl, astachowska@archiwum.leszno.pl przynajmniej dzień wcześniej przed umówioną wizytą. Zamówienia na książki zgłaszane są również drogą elektroniczną

Zgłoszenie użytkownika (jeżeli nie zostało wcześniej złożone) przekazywane jest do Archiwum w formie elektronicznej podobnie jak konieczne oświadczenia. Zgłoszenie użytkownika i oświadczenia mogą być autoryzowane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Zgłoszenia i oświadczenia niepodpisane podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP zostają podpisane przez użytkownika w czasie wizyty w Archiwum.

 

Przed przybyciem do Archiwum Państwowego w Lesznie prosimy o zapoznanie się z:

Instrukcja korzystania z materiałów archiwalnych w Czytelni Archiwum Państwowego w Lesznie na czas stanu epidemii

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Na czas trwania pandemii COVID19 odroczone zostaje prowadzenie kontroli archiwalnych, ekspertyz i przejmowanie materiałów archiwalnych oraz innych działań, których wykonywanie  wymaga bezpośredniego kontaktu z drugą osobą.

Aktywność Archiwum w tym zakresie zostanie wznowiona  po zniesieniu stanu epidemii w kraju.

Nadal prowadzone będą czynności nadzorcze związane z opiniowaniem i uzgadnianiem przepisów kancelaryjnych i archiwalnych oraz wyrażaniem zgód na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.

W formie telefonicznej oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej prowadzone będą również konsultacje.

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Najnowsze aktualności

Zapytanie ofertowe - remont budynku gospodarczo-garażowego i budynku gospodarczego na odpady, opaska budynku głównego, naprawa cokołu rampy, malowanie krat, balustrad i bramy wjazdowej

17 czerwca 2020

Zapraszamy do zapoznania się z zapytaniem ofertowym na remont budynku gospodarczo-garażowego i budynku gospodarczego na odpady, opaska budynku głównego strona wschodnia, naprawa cokołu rampy, malowanie krat, balustrad i bramy wjazdowej:

Zapytanie ofertowe

Kosztorys

Wzór umowy

Formularz oferty

Oferty można składać do 26 czerwca 2020r. do godz. 12.00

Czytaj więcej o: Zapytanie ofertowe - remont budynku gospodarczo-garażowego i budynku gospodarczego na odpady, opaska budynku głównego, naprawa cokołu rampy, malowanie krat, balustrad i bramy wjazdowej

List Wojewody Wielkopolskiego z okazji Międzynarodowego Dnia Archiwów

9 czerwca 2020

„O Archiwum Państwowym w Lesznie”

9 czerwca 2020

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Archiwów zapraszamy do obejrzenia prezentacji o naszym Archiwum:

O Archiwum Państwowym w Lesznie

Czytaj więcej o: „O Archiwum Państwowym w Lesznie”

Międzynarodowy Tydzień Archiwów - 30-lecie działalności leszczyńskiego samorządu 1990-2020

8 czerwca 2020

Międzynarodowy Tydzień Archiwów rozpoczynamy od zaproszenia Państwa do obejrzenia prezentacji o leszczyńskim samorządzie:

30-lecie działalności leszczyńskiego samorządu 1990-2020

Czytaj więcej o: Międzynarodowy Tydzień Archiwów - 30-lecie działalności leszczyńskiego samorządu 1990-2020

Międzynarodowy Tydzień Archiwów 8-14 czerwca 2020 r.

3 czerwca 2020

Już od wielu lat w czerwcu archiwa państwowe na świecie obchodzą swoje święto. Z tej okazji także Archiwum Państwowe w Lesznie zapraszało każdego roku na cykl spotkań do swojej siedziby.

W tym roku Międzynarodowy Tydzień Archiwów będzie obchodzony w dniach od 8 do 14 czerwca. W związku z istniejącą sytuacją epidemiologiczną w kraju nie będzie spotkań bezpośrednich w Archiwum.

Postanowiliśmy jednak  zaprosić Państwa do nas  online. Na stronie internetowej umieścimy dwie prezentacje:

8 czerwca będzie to  prezentacja dotycząca leszczyńskiego samorządu w latach 1990-2020.   Okazją jest obchodzony w tym roku jubileusz jego 30-lecia działalności. W przygotowanej prezentacji chcemy pokazać wybory radnych i prezydenta miasta w poszczególnych kadencjach. Umieszczone w prezentacji materiały pochodzą ze zbiorów własnych leszczyńskiego Archiwum, udostępnionych przez Urząd Miejski w Lesznie oraz ze zbiorów Antoniego Mazankiewicz (od 1990 r. przez 18 lat pełnił funkcję sekretarza Urzędu Miejskiego, jest autorem wydanej w 2010 r. książki Leszczyński samorząd w latach 1990-2010). Ponadto wykorzystano także materiały, które ukazały się w „Panoramie Leszczyńskiej” i w „ABC”.

10 czerwca zapraszamy do zapoznania się z prezentacją dotyczącą Archiwum. Chcemy m.in. przekazać podstawowe informacje o naszej instytucji, a także zwrócić uwagę na dosyć szeroki zakres realizowanych działań  i to coraz częściej także w formie online. W tej formie udostępniamy chociażby coraz więcej materiałów z naszego zasobu. Nowoczesna technika zawitała zatem także do archiwów państwowych i w coraz większym stopniu służy realizacji powierzonych nam zadań.

Ponadto 9 czerwca na Facebooku zaprosimy Państwa do podzielenia się z nami swoimi refleksjami, opiniami i uwagami o działalności Archiwum, a może także umieszczenia zdjęć z wizyt u nas. Dla trzech pierwszych osób przewidziane są nagrody.

Czytaj więcej o: Międzynarodowy Tydzień Archiwów 8-14 czerwca 2020 r.

Apel Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych do kierujących jednostkami organizacyjnymi

20 maja 2020

Zachęcamy do zapoznania sie z apelem Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych:

Apel Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych do kierujących jednostkami organizacyjnymi

 

 

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Ze względu na obowiązujący w Polsce od początku marca br. stan epidemiologiczny spowodowany wirusem COVID-19, wszyscy zmuszeni zostaliśmy do przeorganizowania naszego dotychczasowego sposobu pracy. Wielu z Państwa podjęło szereg niestandardowych działań, zmierzających do zapewnienia w kierowanych przez Was jednostkach ciągłości wykonywania zadań w trybie pracy zdalnej, zagwarantowania ponadprzeciętnego bezpieczeństwa pracownikom, czy osobom zewnętrznym, które z jakichś względów musiały załatwiać sprawy osobiście w urzędzie. Wielu z Państwa zmuszonych zostało do czasowego zaniechania prowadzonej działalności. Wszystko to mogło mieć wpływ również na sposób zarządzania dokumentacją. Przebieg załatwiania spraw może być obecnie dokumentowany inaczej od sposobu przyjętego wcześniej.

Kierując do Państwa ten apel proszę, o  zwrócenie szczególnej uwagi na potrzebę trwałego zabezpieczenia dokumentacji obrazującej metody pracy, funkcjonowanie podległych Państwu jednostek organizacyjnych, sposobów realizacji zadań i zastosowania nowych narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym wszelkich materiałów informacyjnych i procedur adresowanych do pracowników oraz podmiotów zewnętrznych z okresu objętego stanem epidemiologicznym.

Czytaj więcej o: Apel Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych do kierujących jednostkami organizacyjnymi